Leg og branding i kreativt emballagedesign

Kreativt emballagedesign målrettet børn

“Minion Bath Bowling Set” er et badeprodukt til børn og et godt eksempel på, hvordan der kan tænkes totalt ud af boksen i design og funktion af emballage. Leg og branding af et kendt børneorienteret univers kombineres med badeproduktet, som appellerer til barnet og medvirker til at gøre badeseancen til en herlig oplevelse, hvor den måske forhadte hårvask går som en leg.

Nyt emballagedesign tillader mange muligheder

Sættet består af specialdesignede bowlingkegler med 100 ml shower gel og shampoo, som bærer en foliering med print af Minion figurerne. Disse 6 sæbeprodukter er vedlagt to plastik bowlingkugler, som inviterer til et spil bowling på badeværelset med ungerne.

Farverne på flaskerne går igen på de specialdesignede låg, som indvendigt er udstyret med et standardgevind, som sikrer en let indkøring i produktion og fyldning.

Yderemballagen i robust materiale understøtter elementet af leg, branding og en oplevelse af ”at få en ekstra oplevelse”. Grænsen mellem badeprodukt og legetøj er flydende og derfor appellerer den special designede emballage endnu mere til forbrugeren – i dette tilfælde børnene.

emballagedesign, plastemballagespecialemballage, design emballage