Packwise 5 picks

01. Maj 2024

5 BÆREDYGTIGE EMBALLAGER I KOSMETIKBRANCHEN

I kosmetik- og skønhedsindustrien spiller emballagen en væsentlig rolle ud over sin praktiske funktion. Den fungerer som en form for kunstnerisk udtryk, der afspejler virksomhedens værdier og tilgang, hvor bæredygtighed spiller en større rolle end nogensinde før. I dette blogindlæg ser vi nærmere på fem danske kosmetikbrands, hvis bæredygtige emballagedesign og -løsning skaber opmærksomhed og skåner miljøet.

Monday Bliss: Ærlig og kreativ bæredygtig emballage

Monday Bliss handler om at gøre mandag til ”min dag” gennem et moderne livsstilsbrand med produkter, der har til formål er at højne energi, glæde og bevidsthed i hverdagen. Bag Monday Bliss står tidligere skuespillerinde Carla Mickelborg, som med afsæt i sin egen selvudviklingsrejse ønsker at hjælpe andre på deres rejse mod ærlighed samt mental og fysisk velvære.

Monday Bliss’ emballage og produkter er udformet med fokus på det organiske og minimalistiske. Her fjernes distraktioner i form af larmende farver for at skabe plads til at rette fokus mod det rolige og enkle i minimalismens skønhed. Hver emballage er nøje designet med formålet om at skabe en følelse af ro og klarhed, så du kan starte din uge med den rette indstilling. Emballagens produktion er har ligeledes fokus på miljø qua mindre forædling af emballagen, hvilket sikrer et mindre miljøaftryk.

Monday Bliss er imidlertid mere end bare et æstetisk tiltalende brand. Det er en bevægelse, der opfordrer til at skabe forbindelse til dig selv og dine omgivelser på en dybere måde. Med produkterne ønsker Monday Bliss at skabe en oplevelse af velvære og tilstedeværelse, der varer længere end bare mandagen, men strækker sig ugen ud.

Du kan læse alt om bæredygtig emballage og de valgmuligheder, som vi tilbyder, ved at følge linket.

Nuori: Emballage med fokus på det naturlige

Nuori er et kosmetikbrand, der fokuserer på naturlige hudplejeprodukter med tydelig effekt. Bag brandet står Jasmi Bonnén, som oprindeligt er fra Finland, hvorfra navnet Nuori også stammer; det kan løseligt oversættes til ”ung og frisk”.

Fokus på det naturlige afspejler sig også i virksomhedens enkle emballager og et minimalistisk udtryk, der tydeligt kommer til udtryk anvendelsen af hvide og gule farver i emballagedesign og emballage; farver, som udgør virksomhedens visuelle identitet. Nuori arbejder tæt sammen med globale eksperter fra hele verden for at sikre, at deres emballage er af højeste kvalitet med fokus på bæredygtighed.

Et eksempel på Nuoris engagement i bæredygtig emballage ses blandt andet i deres nye Enriched Hand & Body Wash og Lotion-flasker, som er fremstillet af en kulstofnegativ sukkerrørsbiopolymer. Hver kilogram af denne biopolymer, der produceres, fjerner 3,09 kilogram CO2 fra luften gennem sukkerrørplanten, hvilket du kan læse mere om her.

Ved at fortsætte med at innovere og samarbejde med eksperter fra hele verden cementerer Nuori dets engagement i at skabe produkter af høj kvalitet, der både plejer huden og respekterer planeten.

Rudolph Care: Ud med kemikalier og ind med delikat bæredygtig indpakning

Grundlagt i 2009 af den tidligere journalist og tv-/radiovært Andrea Elisabeth Rudolph har virksomheden en vision om at tilbyde kosmetiske produkter fri for kemikalier, som præsenteres i delikat og indbydende indpakning.

Produkterne leveres i emballage, der med sit enkle udtryk og virksomhedens lilla nuancer, skaber en følelse af elegance og miljøbevidsthed. Rudolphs passion for at skabe personlige plejeprodukter fri for kemikalier afspejles også i virksomhedens stræben efter at skabe produkter med mindre miljøpåvirkning. Rudolphs tuber består fx af ét lag PCR (genanvendt plast) på ydersiden og virgin (ny)plast på indersiden. I 2022 introducerede man også ny emballage til seriens 400 ml flasker, som består af 100% genanvendeligt PET-plast (rPET).

Rudolphs engagement og ønske om at tilbyde kemikaliefri produkter i elegant indpakning, og virksomhedens vedvarende stræben efter at minimere miljøpåvirkningen gør, at det er et af de brands, som vi beundrer.

Kjær Weis: Bæredygtig luksus

Kjær Weis er et luksus make-up brand, der er grundlagt af den danske make-up artist Kirsten Kjær Weis. Hendes vision er at skabe en serie af højkvalitets-økologisk make-up, der kombinerer ydeevne, æstetik og bæredygtighed. Kjær Weis produkter er kendt for deres luksuriøse emballage og pigmenterede formler, der samtidig er fri for skadelige kemikalier og testet for allergi. Mærket tilbyder et bredt udvalg af produkter, herunder foundation, øjenskygge, læbestift og meget mere, der appellerer til dem, der ønsker at inkorporere sundere og mere bæredygtige skønhedsprodukter i deres daglige rutine.

Det bæredygtige element kommer tydeligt til udtryk i form af brugen af emballage refill-løsningen, som muliggør genanvendelighed, så man derved mindsker produktion af ny emballage. Mere end 90 procent af virksomhedens produkter er skabt med afsæt i den løsning. Du kan læse mere om refillable emballage i vores blogindlæg her.

Ecooking: En opskrift på smuk bæredygtig emballage

Ecookings mission er ikke kun at få huden tilbage til normalen, men også at skabe en dybere forbindelse mellem forbruger og hudplejerutine. Virksomhedens produkter er nøje udviklet med fokus på at levere effektive resultater, samtidig med at man omfavner naturlighed og økologi.

 

For at opnå høj forbrugertransparens og tillid hos kunder har Ecooking valgt at præsentere alle ingredienser tydeligt på forsiden af deres emballage. Denne åbenhed giver forbrugerne mulighed for at træffe informerede valg om deres hudplejerutine og forstå, hvad der påføres huden.

 

Derudover kommer Ecookings engagement i miljøet tydeligt til udtryk i valg af emballage. Ved at anvende rPET-plastik reduceres de miljømæssige påvirkning ved at genanvende materialer, der ellers ville ende som affald. Denne bæredygtige tilgang bidrager ikke kun til at mindske virksomhedens klima-aftryk, men fremhæver også Ecookings engagement for at skabe en mere ansvarlig fremtid for vores planet.

 

Ecookings dedikation til at skabe produkter, der ikke kun plejer huden, men også respekterer miljøet, er en inspirerende model for andre virksomheder i skønhedsindustrien. Ecookings fortsatte engagement i bæredygtighed og gennemsigtighed sikrer, at forbrugerne kan nyde sundere og mere bevidste valg, når de plejer deres hud.

Tøv ikke med at kontakte os!

Med vores mange års erfaring inden for kosmetikbranchen tilbyder Packwise dig en skræddersyet oplevelse, hvor vi hjælper dig med dit emballageprojekt. Vi designer, producerer og udvikler emballageløsninger til netop dit behov og sikrer høj kvalitet med fokus på bæredygtighed.

Så tøv ikke med at kontakte os allerede i dag!

Kontakt os

Har du spørgsmål til os?
Så tøv endelig ikke med at kontakte os med det samme.

Leder du efter noget?

Vi har en masse forskellige produkter og emballage.
Gå på opdagelse i vores produktkatalog.