Gode råd til designprocessen

Designprocessen

Designprocessen er en vigtig del af skabelsen af dit produkt og dit brand. Det er svært at få forbrugeren til at bemærke dit produkt blandt alle de andre på hylden. Det er altafgørende at have et iøjenfaldende produkt, der fanger forbrugerens opmærksomhed.

Vi har samlet tre gode råd til designet af din emballage, således at dit produkt gøres konkurrencedygtigt.

Form og design i designprocessen

Mere end 70% af forbrugerne tager først købsbeslutningen i butikkerne, når de står foran hylderne. Det er derfor yderst nødvendigt, at din emballage har et lækkert design og et iøjenfaldende udtryk for at skille sig ud.

I første omgang handler det nemlig om at fange folks opmærksomhed. Emballagen er stort set det eneste kommunikationsmiddel, som du har til rådighed, når dit produkt er blevet placeret i butikkerne.

I processen handler det ikke kun om at skabe det mest opsigtsvækkende design. Der skal skabes en form for overensstemmelse mellem produktets visuelle udtryk og dit brands værdier. Derudover skal du tage højde for det marked og den målgruppe, som dit produkt retter sig imod. Dit design har nemlig mulighed for at fortælle forbrugerne, hvad de køber. Husk derfor at vær opmærksom på, hvilke signaler dit design sender.

Gaveæsker i forskellige farver og størrelser

Sådan laver du brugervenlig emballage 

Et lækkert og iøjenfaldende design sikrer at dit produkt bliver valgt på hylden. Men det er funktionalitet og brugervenlighed der sikrer, at forbrugerne fortsat køber det. Det er derfor essentielt at indtænke brugervenlighed i dit emballagedesign. Overvej disse elementer i dit design:

  • Hold din emballage så enkel og minimal som muligt.
  • Din emballage skal kunne genbruges, når beholderen er tømt for produkt.
  • Overvej størrelse og form, således din emballage passer i køleskabet, hvis dit produkt er udviklet til at skulle opbevares der.
Copenhagen Grooming gaveæske

Information skal indtænkes i dit emballages design

Vi lever i et informationssamfund og forbrugerne vil vide, hvad de køber. De vil oplyses om, hvor produkterne laves, hvordan de produceres, de anvendte materialer samt hvilke ingredienser de indeholder. Overvej hvilke faktorer der adskiller dit produkt fra konkurrenternes.

Er det bestemte ingredienser i produktet? Eller er emballagen fremstillet af bæredygtige materialer? Find dine forcer og fremhæv disse på din emballage. Derudover er det essentielt at du undersøger de forskellige landes lovgivning i forhold til krav om produktinformation.

Skal vi lave et emballagedesign der passer dit produkt?

Hvis du er interesseret i at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig i designet af din emballage, så kontakt os her

Hvis du ønsker inspiration til emballagedesign, kan du finde vores Instagram profil her