Cosmeceuticals – emballage til innovativ hudplejeserie 2018-06-12T10:25:35+00:00

Project Description

Cosmeceuticals – emballage til innovativ hudplejeserie

Emballage til hudplejeserie – case story

Mange opgaver tager afsæt i en briefing. En tanke, en overlækker, et ønske og en vision. Følgende løsning tager afsæt i en klar opgavebriefing:

Briefing in short: “Vi er en af ​​de største spillere inden for lægebehandling. Vi har vores egen kosmetisk-dermatologisk afdeling og stor ekspertise i kosmetisk behandling med medicinsk præcision og eksklusiv pleje. Vi ønsker at lancere en ny hudplejeserie. Vi har brug for et navn, en logotype og en emballage, der afspejler den visuelle identitet, der emmer af høj kvalitet og renhed.

Målgruppe: Kvinder, der er bevidste om fordelene ved “kosmeceutiske” produkter og kan værdsætte resultatet af grundig klinisk forskning og dokumentation. Serien er målrettet kvinder (40+) i høj indkomstsegmentet.

Løsning: Kunden opfordrede til en brand historie, en identitet og en emballageløsning, som kommunikerer det videnskabelig og æstetiske. Navnet Beatific har historiske rødder og henviser til den indre samhørighed med det guddommelige, en forening med det åndelige lys og genfindes både hos store tænkere som Platon og Thomas Aquinas. Den uendelige indre gløde; kvinden som ideal for den guddommelige skønhed. I moderne fortolkning er Beatific udtryk for mødet mellem skønhed og videnskab. Overført på en emballageløsning, der repræsenterer det overjordiske lys i form af den abstrakte sol, det semi-transparente plastmateriale, den elegante typografi og tidsløse formsprog.

Er du interesseret i at høre mere om design, udvikling og produktion af emballage, så kontakt os.