Emballage til snacks – re-branding af velkendt produkt 2018-04-19T10:44:03+00:00

Project Description

Emballage til snacks

Snacks og slik er noget, vi danskere elsker at bruge penge på. Det er af flere livsstilseksperter beskrevet som den artefakt, der “sørger for hyggen”. Emballage til snacks er derfor et område, hvor man bagudrettet finder en bred produktkategori.

Denne konkurrence på markedets for snack stiller høje krav til emballagen. En del af kampen om forbrugerens “share of wallet” udkæmpes i supermarkedet – specielt fredag eftermiddag. Derfor er det værd at overveje at skabe en emballage til dine snacks, som skiller sig tilstrækkeligt ud fra de konkurrerende produkter på hylden.

Som producent kan du med fordel indtænke et brugervenligt element til din snack-emballage. F.eks. et skruelåg med “grip”, hvis dit produkt har tendens til at give “slik-spiseren” fedtede fingre.

Re-branding gennem emballage

Tørret frugt er ikke nogen nyhed på de danske supermarkeders hylder. Man kan imidlertid fristes til at sige, at de tørrede frugter ikke rigtig fandt vej til kundernes indkøbskurv tidligere.

Greenday er det firma, som vil bringe de tørrede frugter tilbage i indkøbskurven. Deres produktløsning er et godt eksempel på re-branding gennem emballage. Greendays emballage er en klassisk “slikpose”, men i et kraftigere materialevalg, der sammen med posens udstansning muliggør, at posen kan stå op (i fagterminologien kaldet noget så eksotisk som “stand-up pouch” eller bare ståpose). Posen adskiller sig således allerede i den funktions fra de øvrige tørrede frugt produkter, som typisk ses hængende på et stativ i butikken.

Derudover er emballagens visuelle identitet markant anderledes sammlignet med “de tropiske forgængere”. Poserne er kendetegnet ved et meget enkelt og overskueligt emballagedesign, der gør det let for forbrugeren at afkode, hvilket produkt de har mellem hænderne.

Greenday kunne have overvejet en gen-luk funktion (resealing feature) på deres produkter, hvis nu den snacksultne forbruger ikke ønsker at spise hele posen, men gemme lidt til dagen efter.

Om man er til tørrede frugter eller ej, så synes vi, at Greenday er sluppet godt afsted med deres re-branding af et velkendt produkt gennem moderne emballagevalg.

Læs mere om, hvordan vi arbejder her eller kontakt os.