Project Description

Hvilke kosmetikemballage trends ser vi i 2020?

Har du udviklet et kosmetisk produkt og mangler den helt rette emballage dertil? Hos Packwise designer, udvikler og producerer vi bl.a. kosmetikemballage, og vi kender derfor til tidens emballagetrends. I dette indlæg fremhæver vi nogle tendenser inden for kosmetikemballage. Hvis du er interesseret i at vi skal hjælpe dig med din emballage, er du velkommen til at kontakte os her.

kosmetikemballage trends

Emballage tilpasset e-handel

Omsætningen fra e-handel er stigende. Stort set alle handler online i dag – faktisk handler næsten 90% af alle i alderen fra 16-44 år på nettet. I dag forhandles skønhedsprodukter i høj grad online, hvilket stiller bestemte krav til produkternes emballage:

Modstandsdygtig emballage: Det er essentielt at emballagen er modstandsdygtig. Ved onlinehandel skal produkter transporteres fra et lager til forbrugeren – uden skader. Skønhedsprodukter er i forvejen små og mere skrøbelige, og en modstandsdygtig indpakning er derfor vigtig, hvis man ønsker at produkterne skal forhandles online.

Emballagedesign: Forhandles dit produkt online, stiller det krav til emballagedesignet. Mere end 70% af forbrugerne tager først købsbeslutningen i butikken foran hylderne. Her har dit produkt kun omkring tre sekunder til at fange forbrugerens interesse. Når forbrugerne handler online er der et hav af produkter, som forbrugeren lynhurtigt kan danne sig et overblik over. Sørg for at lige netop dit produkt skiller sig ud visuelt. Det er essentielt at du anvender en fokuseret strategi for at blive forbrugerens fortrukne valg.

 

Æstetisk tiltalende emballage

kosmetikemballage trends

Influencer marketing er en effektiv måde for virksomheder at markedsføre deres produkter på. Især skønhedsprodukter bliver markedsført i stor stil online af unge indflydelsesrige kvinder og mænd. Inden for de seneste år er markedsføring på de sociale medier steget markant, og det stiller endnu større krav til emballagedesignet. Instagram er nemlig et visuelt medie, og det er derfor relevant, at de billeder som influencers udgiver er visuelt tiltalende.

 

 

Kosmetikemballage trends: Bæredygtig emballage

Recycle, reduce, reuse, grøn, bæredygtig, cirkulær økonomi

Bæredygtighed er blevet en stor trend, der er tilgodeset og vægtet højt af forbrugerne. Bæredygtig emballage er derfor også blevet en af de kosmetikemballage trends, vi ser for tiden. Forventningen til miljøbevidst emballage stammer fra både forbrugerne og konkurrenterne. Det stiller krav til virksomheder og producenter om at indtænke grønne alternativer til miljøbelastende løsninger. Flere producenter er begyndt at udvikle emballage af bæredygtige eller genanvendelige materialer. Derudover er det også populært af reducere brugen af plastik i emballagen og vinke helt farvel til engangsbrug. Produkter af plastaffald fra havene er også blevet en trend, som Kevin Murphy var front runner på i skønhedsindustrien. Disse tiltag for at skabe et mere bæredygtigt produkt kan med fordel anvendes i markedsføringen af produktet, da det tiltaler forbrugerne.

 

Nordisk stil

kosmetikemballage trends

Den minimalistiske, nordiske stil har præget den danske boligindretning i mange år og er stadig meget populær. Inden for boligindretning er den nordiske stil derfor blevet en stor tendens, og det smitter af på emballagetrends. Kosmetikemballage anvendes i mange hjem som en del af indretningen. Især på badeværelset lader forbrugerne ofte de lækre, eksklusive og flotte emballager fra kosmetik og hudpleje stå fremme. Den minimalistiske og nordiske stil er altså ikke blot en tendens inden for boligindretning, men også inden for kosmetikemballage. Brands som Karmameju og Tromborg har et enkelt emballagedesign, der passer godt ind på et nordisk inspireret badeværelse.

 

Du er velkommen til at følge vores Instagram profil her for mere inspiration.

 

 

Kilder:
https://www.clearhaus.com/dk/blog/e-handel-i-tal/