Udvikling af emballage – rebranding af Ibuprofen 2018-06-13T13:59:35+00:00

Project Description

Udvikling af emballage – ibuprofen, rebranded

Ibuprofen behandler som bekendt forskellige typer af smerte, herunder muskelsmerter, hoved- og tandpine og andre kliniske tilstande.

I forbindelse med udvikling af emballage til det spanske brand, Ibuprofeno, blev der blandt andet udviklet et nyt logo og bomærke, der er designet og sammensat af to piller, der former et rødt kryds (piktogram).  Til nem farveafkodning er valgt (rød) til visualisering af sygdom  og (blå) for helbredelse. Til brug for logomønsteret er anvendt logoet, der er suppleret af piktogrammerne.

Emballagen er også holdt i de to farver, dvs. den røde farve på ydersiden (sygdom) og den blå farve på indersiden (helbredelse). Der blev udviklet en hel serie af pharma emballage, herunder blisterpakke med 10 piller (rejse-format), pakke med 60 stk., en quick fix løsning med 15 breve og endelig en  50 g gelcreme.

Der udvikles i skrivende stund på nye produkter, men med de allerede designede produktløsninger er der gjort op med forestillingen om, at pharma emballage partout skal være steril og neutral.

Vil du vide mere om udvikling af emballage eller emballage til pharma produkter? Så kontakt os.