Kosmetikemballage design er en visuel disciplin, som i høj grad også handler om look & feel. I kosmetikbranchen er der også særligt hård konkurrence om kunderne. De visuelle elementer på din kosmetikemballage kan derfor være medvirkende til, at du fanger kundernes opmærksomhed.
Kosmetikbrandet Moreish er et godt eksempel på en vellykket re-branding case. Moreish har valgt at udfordre status quo ved at forny deres kosmetikemballage design.
Via nyt emballagedesign og ‘tone of voice’ samt en mindre justering af indholdet, er Moreish gået fra at være en bænkevarmer på apotekshylden til at være et stærkt livsstils brand på stormagasinernes hylder.
Re-branding casen har således løftet Moreish til et nyt niveau, hvor luksus kosmetik til den kritiske forbruger befinder sig.
Nedenfor beskrives nogle af elementerne.
Produktserierne har undergået en gennemgribende ændring fra oprindeligt et medicinsk/apoteksemballage look til et nyt feminint og mere indbydende emballagedesign. Både tuber, creme- og lotion-emballager samt etiketter og æsker er holdt i luksuriøse nuancer og stilrene former. Et vigtigt fokusområde har ligeledes været, at emballagen både skal beskytte og forhindre kontaminering af de naturlige ingredienser i produkterne og ikke mindst tilgodese brugervenligheden. Hvor Moreish tidligere har haft fokus på enkeltstående produktingredienser, er den nye ‘tone of voice’ ved samme lejlighed blevet introduceret med udgangspunkt i mantraet ”Superfood for Skin”. Produkterne har således samtidig fået nye navne, som appellerer til følelserne med et strejf af humor.
Er du blevet interesseret i at høre mere om design til kosmetikemballage eller hvilke muligheder, der findes af emballage inden for kosmetikkens verden? Så står vi altid klar til at hjælpe med design og produktion af emballage. Ønsker du mere inspiration til f.eks. labeldesign, kan du læse vores indlæg “Design og udviklingsfasen af emballage – label & tryk“, som gennemgår de vigtigste elementer.
Vi vil som udgangspunkt altid anbefale en airless dispenser til kosmetiske produkter, da emballagen i sig selv har produktbeskyttende features. Du kan læse mere om airless emballage i dette indlæg eller kontakte os herfor spørgsmål.
Læs også om 9 danske kosmetikemballager, vi beundrer, i vores indlæg her.